سجاده فرش ماشینی , فرش سجاده ای

سجاده فرش مسجدی , فرش سجاده ای مناجات 09131630120

سجاده فرش ماشینی , فرش سجاده ای

سجاده فرش مسجدی , فرش سجاده ای مناجات 09131630120

سجاده فرش 700 شانه

سجاده فرش۷۰۰ شانه

 

سجاده فرش۷۰۰ شانه در بین فرش‌های ماشینی دیگر بدلیل قیمت مناسب و تنوع طرح و کیفیت بالا نسبت به سجاده فرش های ۵۰۰ شانه و ۴۴۰ شانه ، بیشترین فروش را دارد و می‌تواند رضایت سلیقه‌های مختلف را جلب کند

در این مقاله که گروه تحریریه سایت سجاده فرش مناجات تهیه دیده قصد داریم به بررسی سجاده فرش ۷۰۰ شانه , معایب و محاسن آن در مقایسه با دیگر سجاده فرش های ماشینی بپردازیم.

 

 

فرش سجاده ای ۷۰۰ شانه بعد از سجاده فرش های ۳۲۰ , ۴۴۰ و ۵۰۰ شانه وارد بازار شد .و البته بعد از ان نیز برخی فرش های مسجدی ۱۲۰۰ و ۱۰۰۰ شانه بیشتر برای نمونه های صادراتی توسط شرکت های بزرگی همچون شرکت سجاده فرش مناجات بافته شدند.

اما در این میان, فرش مسجدی ۷۰۰ شانه مورد استقبال مردم بود و با توجه به علاقه مردم به فرش مسجدی محرابی ۷۰۰ شانه این نوع فرش های محرابی به صورت تبدیلی و همچنین طرح ۷۰۰ شانه نیز تولید و به بازار عرضه می‌گردید.

 

استفاده از موکت به جای سجاده فرش:

 

درگذشته که هنوز صنعت فرش و کارخانه‌های بافت فرش وارد ایران نشده بود و شرکت ها به دو بخش سجاده باف و فرش بافی معروف نشده بودند, بسیاری از مردم به دلیل قیمت گران فرش‌های دستباف قادر به تهیه این فرش‌ها برای مساجد خود نبودند و برای مساجد بیشتر از موکت استفاده می کردند. اما با گسترش صنعت فرش ماشینی و قیمت مناسب این فرش مردم توانستند که مساجد و حسینیه های خود را کم کم به فرش هایی با کیفیت بالا مزین کنند.

 

برتری فرش مسجدی محرابی ۷۰۰ شانه :

 

در گذشته سجاده فرش ها و فرش های ماشینی کاشان را بر اساس طرح و رنگ دسته بندی می‌کردند چرا که همه فرش‌ها در ۳۵۰ شانه بافته می‌شدند و لذا تقسیم بندی بر اساس تعداد شانه ممکن نبود.

به تدریج فرش‌های مختلف با شانه‌های مختلف تولید شدند و معیار دسته بندی فرش‌هاو فرش های مصلی و مسجدی به تعداد شانه‌ها تغییر یافت.

در حال حاضر بر اساس این تقسیم بندی ۵ نوع فرش ماشینی داریم که شامل فرش‌های۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰شانه هستند.

شانه در همه فرش‌های ماشینی و سجاده فرش های محرابی به تعداد گره‌هایی گفته می‌شود که در یک متر مربع عرض فرش و سجاده فرش وجود دارد و تراکم هم به تعداد گره‌های فرش در یک متر مربع از طول فرش و سجاده فرش گفته می‌شود.

 

اگر تعداد گره‌ها در فرش بالا باشد بدین معنی است که فرش ریز بافت است و ظرافت آن نیز بالا است ، فرش و سجاده فرش ۷۰۰ شانه در قیاس با فرش‌های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه از ظرافت کمتری برخوردار است ولی نسبت به آنها دارای دوام بیشتری است.

 

خصوصیات فرش و فرش مسجدی ۷۰۰ شانه:

 

الیافی که در بافت فرش و فرش سجاده ای ۷۰۰ شانه مورد استفاده قرار می‌گیرد ، از بهترین الیاف و نخ‌های موجود است که از جنس اکریلیک هیت ست شده هستند این الیاف و خاب ها پرز نمی‌دهند و حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند و عمر آنها نیز طولانی است.

جنس پودهایی که در بافت فرش و فرش مسجدی محرابی ۷۰۰ شانه به کار رفته است از پنبه است و از آنجا که نخ و الیاف استفاده شد از کیفیت بالایی برخوردار هستند ، این فرش‌ها و سجاده فرش ها به راحتی تا می‌شود و نرم و لطیف هم هستند.




سجاده فرش کد 50179 جز سجاده فرش محرابی است



تلفن مشاوره رایگان انتخاب و خرید : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹

تلفن شرکت: ۵۴۷۵۰۳۷۱  ۰۳۱

مدیریت ( آقای یوسفیان ) : ۰۹۱۳۱۶۳۰۱۲۰

مدیر فروش ( خانم بزرافشان) : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹

 

کانال تلگرام سجاده فرش telegram

اینستاگرام سجاده فرش  instagram

سجاده فرش،فرش سجاده ای,شرکت سجاده فرش،سجاده فرش محرابی,موکت سجاده ای,قیمت موکت سجاده ای,خرید سجاده فرش,سجاده فرش کاشان,شرکت سجاده فرش

موکت سجاده ای کد 50188

موکت سجاده ای چیست؟

سجاده فرش نام های مختلفی دارد از جمله:

سجاده فرش,فرش سجاده ای,فرش مسجدی,فرش نمازخانه,فرش هتل,فرش قرمز و اما اصلاح موکت سجاده ای را هیئت امنای مساجد روی سجاده فرش گذاشتند شاید به این دلیل که زیر سجاده فرش ها را موکت پهن می کنند.


هر انچه در مورد موکت سجاده ای باید دانست؟

سجاده یا جانمازیا موکت سجاده ای نوعی قالیچه است که مسلمانان بر آن نماز می‌گزارند. در صدر اسلام سجاده وجود نداشته و در ابتدای پیدایش آن، به این دلیل که سنت پیامبر نبوده، از سوی بسیاری از مسلمانان با آن مبارزه می‌شده و از جمله در دوران بنی امیه سجاده‌ها را می‌سوزاندند.

 

موکت سجاده ای را معمولاً بعد از نماز جمع (لوله یا تا) می‌کنند. از خرافات گذشتگان این بوده که اگر جانماز جمع نشود شیطان به روی آن خواهد رفت و نماز خواهد گذاشت.

 

طرح اصلی سجاده فرش یا موکت سجاده ای معمولاً محراب است. نقش قندیل، ستون و سر ستون هم در سجاده معمول است. دوران طلایی بافت سجاده اوایل سدهٔ هفدهم م. (یازدهم ه‍. ق) بوده‌است. شیعیان در بالای محراب، یا در حاشیه سجاده کتیبه‌هایی به نام معصومین - و اشعاری در مدح ایشان- و کلماتی چون «یاهو» یا حروف ابجد مانند ۱۲۱ (یا علی)، ۱۱ (هو) نقش می‌کرده‌اند. در حالی که سجاده‌های ایرانی با گل و بوته و نقش جانوران زیاد دیده شده، سجاده‌های مناطق دیگر - مانند آسیای صغیر- هرگز با شکل حیوانات دیده نمی‌شود. سجاده‌های بافت بلوچ، افغان و ترکمن رنگ متن قرمز سیر، ارغوانی تیره یا مشکی دارند.

 

تولید سجاده فرش ماشینی

تولید سجاده فرش در ایران در ابتدا به صورت دستباف صورت می‌پذیرفت، اما با گسترش و توسعه ماشین آلات قالی بافی و فرش ماشینی، تولید جانمازی به صورت ماشینی آغاز و در حال حاضر بسیاری از مساجد، نمازخانه‌ها و حسینیه‌ها توسط تولیدات فرش سجاده ای ماشینی مفروش گشته‌است.سجاده فرش های ماشینی در کیفیت های مختلف ۴۴۰ و ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه با تراکم های گوناگون تولید می شوند. سجاده فرش های ماشینی عمولا دارای طول ۰٫۶۳ متر یا ۶۳ سانتی‌متر برای هر شخص بوده و عرض حالت معمول آن ۱۲۵ سانتی‌متر است .



معرفی موکت سجاده ای کد 50188 این سجاده فرش جز سجاده فرش محرابی محسوب می شود



 



تلفن مشاوره رایگان انتخاب و خرید فرش: ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹

تلفن شرکت: ۵۴۷۵۰۳۷۱ – ۰۳۱

مدیریت ( آقای یوسفیان ) : ۰۹۱۳۱۶۳۰۱۲۰

مدیر فروش ( خانم بزرافشان) : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹

تلفن مشاوره رایگان انتخاب و خرید فرش: ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹

 

کانال تلگرام سجاده فرش  telegram

اینستاگرام سجاده فرش  instagram

سجاده فرش , فرش سجاده ای , موکت سجاده ای,قیمت موکت سجاده ای,فرش مسجدی,سجاده باف,شرکت سجاده فرش ,خرید سجاده فرش

فرش دستباف

 

 انواع محصولات فرش دستباف و مشتقات آن

 

۱- قالی: به فرشهایی که در اندازه های ۳×۲ متر،۵/۳×۵/۲ متر،۴×۳ متر،۴×۶ متر باشد، گفته می شود که به چهار دسته زیر تقسیم می شود:

الف) قالی های کوچک که ابعاد ۳×۲ متر،۵/۳×۳/۲ متر را شامل می شود.

ب) قالی های متوسط که ابعاد  ۴×۳  متر و ۸/۲× ۸/۲  متر را شامل می شود.

ج) قالی های بزرگ که ابعاد ۵/۴× ۵/۳  متر و ۸/۴×۷/۳ متر را شامل می شود.

د) قالی های بسیار بزرگ با ابعاد ۵×۴ و۶×۴ متر و بالاتر از این ابعاد را شامل می شود.

 

 

۲- قالیچه: به فرشهایی گفته می شود که مساحت آن از ۴ متر مربع کمتر باشد. اندازه قالیچه های متعارف شامل ۲۰/۲×۴۰/۱ و ۵/۲×۵/۱ متر می باشد.

به قالیچه های با اندازه ۲۰/۲×۴۰/۱ سجاده ای و یا دو ذرعی گفته می شود.

همچنین لازم به ذکر است که به قالیچه هایی با ابعاد  ۵/۲×۵/۱  را که ریز باف باشند پرده ای گویند.

 

 

۳- کلّگی: به فرش هایی می گویند که از نظر عرض از قالی کم عرض تر و از نظر درازا از ۴ متر کمتر باشد که در اندازه های ۳×۵/۱ متر،۳×۷/۱ متر و ۷/۳×۲ متر بافته می شود.

 

 

۴- کناره: فرشی است که برای مفرش کردن راهروها و راه پله ها استفاده می شود و پهنای آن از ۷۰/۱ تا ۵/۰ متر و طول آنها از ۱۰-۳ متر متفاوت است و در بعضی از موارد استثنائی نیز تا ۱۵ متر و بیشتر بافته شده است.

 

 

۵- ذرع و نیم و ذرع چارک: به فرشهایی که ابعاد آن ۵/۱×۰۴/۱ و ۶۰/۱×۱۰/۱ متر باشد ذرع و نیم گفته می شود.

همچنین به فرشهایی که ۳۰/۱×۸۰/۰ متر باشد ذرع و چارک اطلاق می شود.

 

 

۶- پشتی: به قالیچه هایی که مساحت آنها کمتر از یک متر مربع باشد. متداولترین اندازه پشتی ۹۰×۶۰ سانتی متر می باشد.

البته در منطقه گرگان و بجنورد به طور جداگانه برای پشت پشتی ها نوعی گلیم می بافند و داخل آنها را با پر مرغ و ابر پر می کنند که به این گونه پشتی، قارچین می گویند.

 

 

۷- پادری: به قالیچه های کوچکی که اندازه پاگرد در بافته می شود پادری می گویند.





 


( قابل ذکر است در ابعاد سفارشی نیز بافت می شود)


هزینه ارسال رایگان است


برای خرید و مشاوره این فرش و هزاران طرح و رنگ متنوع با ما تماس بگیرید:



یوسفیان:09131630120



کانال تلگرام فرش 1000 شانه شرکت مناجات



فرش,فرش ماشینی,فرش1000شانه,فرش دستباف,فرش کاشان,قیمت فرش ماشینی,خرید فرش کاشان,فرش نگین مشهد,فرش پازیریک