سجاده فرش ماشینی , فرش سجاده ای

سجاده فرش مسجدی , فرش سجاده ای مناجات 09131630120

سجاده فرش ماشینی , فرش سجاده ای

سجاده فرش مسجدی , فرش سجاده ای مناجات 09131630120

سجاده فرش کد 50343

تاریخچه سجاده فرش:

جانماز یا سجاده فرش فرشی کوچک و یا قالیچه است که مسلمانان بر کف اتاق یا زمین می‌گسترند و روی آن نماز می‌گزارند.

در صدر اسلام فرش سجاده وجود نداشته و در ابتدای پیدایش آن، به این دلیل که سنت پیامبر نبوده، از سوی بسیاری از مسلمانان با آن مبارزه می‌شده است و از جمله در دوران بنی امیه سجادهها را می­سوزاندند.

سجاده را معمولاً بعد از نماز جمع (لوله یا تا) می‌کنند به این خاطر که  اگر جانماز جمع نشود شیطان به روی آن خواهد رفت و نماز خواهد گذاشت البته این از خرافات گذشتگان می­باشد.

 

طرح اصلی سجاده فرش معمولاً محراب است.

نقش قندیل، ستون و سر ستون هم در سجاده فرش معمول است دوران طلایی بافت سجاده فرش اوایل سدهٔ هفدهم میلادی ( یازدهم هجری قمری) بوده است. شیعیان در بالای محراب، یا در حاشیه سجاده کتیبه‌هایی به نام معصومین و اشعاری در مدح ایشان و کلماتی چون “یاهو” یا حروف ابجد مانند ۱۲۱ (یا علی)، ۱۱ (هو) نقش می‌کرده ­اند. در حالی که سجاده‌ فرش ایرانی با گل و بوته و نقش جانوران زیاد دیده ­شده­است، سجاده‌های مناطق دیگر مانند آسیای صغیر هرگز با شکل حیوانات دیده نمی‌شود. سجاده‌های بافت بلوچ، افغان و ترکمن رنگ متن قرمز سیر، ارغوانی تیره یا مشکی دارند.

سابقه استفاده از این فرش ها اولین بار به سفارش کشورهای عربی برای تولید این فرش ها در کاشان بر می گردد و پس از آن در ایران مورد استقبال قرار گرفت.


 طرح تشریفات سجاده فرش

فرش سجاده ای غالباً در طرح های تشریفاتی و محرابدار بافته می شود، طرح محرابی یا همان سجاده ای بیشتر در میان شیعیان و طرح تشریفاتی در بین اهل سنت مورد استفاده قرار می گیرد. فرش های سجاده ای به خاطر فرم خاصی که دارند باید در اندازه های خاصی بافته شوند در اولین فرم ها تولید این نوع فرش رول های آنرا با عرض یک متر می بافتند ولی به مرور زمان اندازه استاندارد ۱۲۵ سانتی متر بدست آمد و تغییری نکرد.


سجاده فرش کد 50343


تلفن مشاوره رایگان انتخاب و خرید : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹

مدیریت ( آقای یوسفیان ) : ۰۹۱۳۱۶۳۰۱۲۰

مدیر فروش ( خانم بزرافشان) : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹
 



سجاده فرش,فرش محرابی,سجاده فرش کاشان,خرید سجاده فرش,فروش اینترنتی فرش سجاده ای,فرش مسجد,فرش مسجدی,فرش نمازخانه,فرش حسینیه

سجاده فرش کد 50333

انواع فرش مسجدی:

حصیر

گلیم

فرش

فرش یکپارچه

سجاده فرش

موکت سجاده ای

مفروش کردن مساجد با حصیر و گلیم

در ابتدای ساخت مساجد اولیه از خصیر بعنوان زیر پای نمازگزار استفاده می شد زیرا اعراب بر این اعتقاب بودند زیر پای نمازگزار باید ساده باشد چرا که حواس نمازگزار پرت نشود بعدها برای آرامش بیشتر نمازگزار از گلیم نیز استفاده شد.

مفروش کردن مساجد با فرش

شروع مفروش کردن مساجد با فرش از ایران زده شد اما اعراب چنان اعتقادی به مفروش کردن مسجد با فرش نداشتند و آن را مکروه اعلام کردند.

بعدها با گسترش فرهنگ ایران به اعراب کم کم فرش ایرانی در فرهنگ اعراب جای گرفت

از انجا که فرش ها ابعاد مشخص شده ای دارند نمیتوانستند تمام قسمت های مسجد را بطور کامل مفروش نمایند بنابراین مسجد ظاهر خوبی به خود نمیگرفت.

مفروش کردن مساجد با فرش یکپارچه

هیئت امنای مسجد از شرکت فرش ها خواستند متناسب با متراژ مسجد فرش بافت بزنند در واقع یک فرش یکپارچه ی سراسری

اما این فرش ها کاملا سنگین بودند و اگر آلودگی به خورد فرش یکپارچه می رت مجبور بودند کل فرش را جمع کنند و شست و شو دهند.

مفروش کردن مساجد با سجاده فرش

فکر و ایده بافت فرش طرح سجاده برای مساجد از ابتدای امر در شهر فرش کاشان زده شد.

اینگونه که طرح جانماز ومحراب نمازگزار در کل فرش تکرار می شد و بدین ترتیب نام سجاده فرش بخود گرفت.

سجاده فرش ها بصورت رول های مستطیلی بافت زده می شوند که اینگونه هم حمل راحت تری دارند هم نصب راحت تری دارند و هم شست و شوی راحت تری دارند.

کم کم کیفیت، زیبایی و قیمت مناسب این سجاده فرش ها در کنار مزایای آن باعث شد اماکن متبرکه مانند امامزادگان، حسینیه ها، نمازخانه ها و… نیز در کنار مساجد  مشتریان فرش سجاده ای باشند.

فرش مسجد سجاده ای درآغاز به شکل سجاده فرش محرابی بود اما با توجه به عقاید و نظرات مسلمانان اهل سنت فرش های سجاده ای تشریفاتی نیز بافته شدند تا زینت بخش مساجد اهل سنت شوند.

طرح های سجاده فرش:

فرش محرابی

فرش سجاده ای تشریفاتی

مفروش کردن مساجد با موکت سجاده ای

طرح موکت سجاده ای بعد از سجاده فرش و با گران شدن نرخ دلار و نخ  سجاده فرش شکل گرفت که هیئت امنای مسجد توان خرید سجاده فرش نداشتند و رو به موکت سجاده ای آوردند.

با این حال موکت سجاده ای مانند سجاده فرش نتوانست جای بگیرد چرا که عمر موکت سجاده ای بسیار کم و حدود یک سال است و اینکه بدلیل سفتی نمازگزار حین نماز احساس راحتی ندارد.

سجاده فرش کد 50333


تلفن مشاوره رایگان انتخاب و خرید : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹

مدیریت ( آقای یوسفیان ) : ۰۹۱۳۱۶۳۰۱۲۰

مدیر فروش ( خانم بزرافشان) : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹
 

کانال تلگرام سجاده فرش


سجاده فرش،قیمت سجاده فرش کاشان,خرید سجاده فرش کاشان,فروش اینترنتی فرش سجاده ای,قیمت فرش مسجدی,فرش مسجد,فرش مصلی,فرش حسینیه,

سجاده فرش کد 50233

نقش واسطه ها در افزایش صادرات فرش و سجاده فرش:

چگونه محصولات تولید شده مثل فرش سجاده، سجاده فرش، فرش سجاده ای ، فرش مسجد، فرش مسجدی در شرکت سجاده فرش را به عاملی صادراتی برای اقتصاد کشور بدل کنیم؟

در گام نخست و قبل از هر اقدامی باید زمینه بکارگیری شرکت های واسطه یی را مهیا کرد.

ایده ای که در بسیاری کشورها در راستای رفع موانع توسعه صادرات بنگاه های کوچک و متوسط استفاده می شود، به کارگیری واسطه های صادراتی است.

 

واسطه های صادراتی

واسطه های صادراتی شرکت های تخصصی هستند که محصولات داخلی و خدمات را به نمایندگی از بازارهای خارجی بازاریابی می کنند که عمدتا به عنوان شرکت مدیریت صادرات شناخته می شوند.

شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه های صادراتی است که برای کمک به بنگاه های اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی ایفای نقش می کند.

این شرکت ها بسته به شرایط و نیاز می توانند مدیریت تمام یا بخشی از فعالیت های صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط را به عهده بگیرند.


صادرات سجاده فرش مناجات به بازارهای جهانی

شرکت فرش سجاده فرش از بدو تاسیس، امر صادرات را جزو اهداف خود قرار داد.

منشاء فرش و فرش سجاده ای در جهان از کشورمان  ایران است و در تمام کشورهای جهان فرش و فرش سجاده با نام ایران شناخته می شود.

ما در این زمینه احساس مسئولیت کرده و تلاش کردیم که در تولید فرش ماشینی و سجاده فرش بتوانیم به بالاترین کیفیت دست پیدا کرده و نام ایران و ایرانی را در دنیا سرفراز نگه داریم.

در تولید یک محصول مهم ترین بحث, شناخت بازار هدف و شناسایی سلایق مشتری می باشد, که اگر این کار صورت نگیرد در اصطلاح تولیدی بی برنامه انجام شده است.

در ایران به دلیل جغرافیای مختلفی که وجود دارد, تنوع بسیار زیادی در سلایق و نوع فرش و وسجاده فرش دیده می شود.

 

شرکت سجاده فرش

شرکت سجاده فرش کاشان با بررسی این سلایق توانسته فرش و فرش سجاده ای تولید کند که در کشور و بازار داخلی مورد استقبال مردم قرار گیرد.

در زمینه صادرات نیز قبل از ورود به بازار کشور مورد نظر, سلایق مردم آن کشور به طور کامل مورد بررسی و مطالعه قرار میگیرد, و سپس فرش و سجاده فرش مناسب آن بازار برای صادرات تولید می شود.

و به طور مداوم نیز با دریافت بازخورد مشتریان و عاملان فروش و مطالعه ذائقه آنان روند تغییرات بازار را بررسی می کنیم و فرش یا فرش سجاده ای را متناسب با همان شرایط صادر می کنیم.

 

لیست قیمت فرش مسجدی در بحث صادرات

در مورد لیست قیمت فرش مسجدی این شرکت با توجه به قیمت مواد اولیه در بازار و کیفیت محصول سجاده فرش، قیمت سجاده نماز با قیمت گذاری دقیق و مناسب گذاشته می شود.

تا طبق سال های متمادی همچنان شهره فرش سجاده کاشان ورد زبان ها باشد.

بازار جهانی فرش و سجاده فرش ماشینی وضعیت خوبی دارد

ولی ورود شرکت های ایرانی به بازار های جهانی با مشکلات متعددی همراه است.


سجاده فرش کد 50233


تلفن مشاوره رایگان انتخاب و خرید : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹

مدیریت ( آقای یوسفیان ) : ۰۹۱۳۱۶۳۰۱۲۰

مدیر فروش ( خانم بزرافشان) : ۰۹۱۳۳۶۱۱۷۳۹
 



سجاده فرش,سجاده فرش کاشان,قیمت سجاده فرش,فرش سجاده ای,فرش مسجدی,فرش مسجد,فروش اینترنتی فرش سجاده ای,فرش مصلی,فرش حسینیه,،فرش نمازخانه